Rocky Mountains - Reisverslag uit Rocky Mountain House, Canada van Marloes en Jolanda Krom - WaarBenJij.nu Rocky Mountains - Reisverslag uit Rocky Mountain House, Canada van Marloes en Jolanda Krom - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains

Door: jolanda en marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes en Jolanda

26 Juli 2017 | Canada, Rocky Mountain House

De afgelopen drie dagen hebben we doorgebracht in de Rocky Mountains. We zijn eerst van Calgary naar Banff gegaan en daarna door naar Jasper.
Nu zitten we dit verslag te typen met ontzettend mooie herinneringen van de afgelopen dagen. Wat hebben we veel natuur gezien!!
En wat voor natuur......dat is eigenlijk met geen pen te beschrijven :)
Toch gaan we dat proberen want anders was dit een erg kort verslag hahaha

We zijn dus begonnen in het plaatjes Banff, daar zijn we 's middags met een gondel naar boven gegaan om het uitzicht bovenop de berg te bewonderen. Was erg grappig om in zo'n gondel te zitten en het uitzicht was grandioos!! Zo mooi!
Super mooi vergezicht over de bergen met en zonder sneeuw en al dat mooie groen! En zo her en der hele blauwe meren!
We zijn goed verwend zo onze eerste dag aan de Westkust.
Dat belooft nog wat........

Nou het belooft zeker wat want de volgende dag zijn we naar Lake Louise geweest.
Tsja.....wat zullen we daar eens van zeggen.....het woord mooi dekt de lading namelijk totaal niet!! Dus zeggen we maar het volgende:
het was AWESOME!!

Ook hebben we deze dagen een bezoek gebracht aan de Colombia Icefields. Met een Ice Explorer gingen we naar de Athabasca gletsjer om daar een stukje rond te lopen.
Dus ja midden in de zomer gaan we dus het ijs op :)
En dan moet je je dus warm aankleden en ja als je geen trui hebt dan koop je er gewoon 1 :)
Dus wij zitten warm ingepakt, laten we gaan.
Met onze "tourguides" Kyle en Lukas gingen we het ijs op om daar een aantal hele leuke foto's te maken. En op het moment dat je bijna bevriest klim je snel de Ice Explorer weer in :)
En ook dit was weer heel erg leuk om te doen!!!

En als je dan toch in de buurt bent van de Athabasca River wat kan je dan beter doen dan te gaan raften!!
Met zijn 15en gingen we de raft in en konden we zo de natuur verkennen.
Ook nu zijn we weer een ervaring rijker! Wat hebben we genoten van deze tocht :)

In de Rocky Mountains zijn natuurlijk ook veel dieren te vinden.
En gelukkig laten ze zich af en toe ook aan ons zien :)
Want ja het is echt waar we hebben een zwarte beer met jong gezien!!!!
En aan het einde van onze raft tour zagen we een grizzlybeer met 2 jongen. WAUW!!!
Zo ontzettend gaaf om dat te kunnen zien :)

Nu gaan we verder richt Vancouver en andere mooie dingen beleven.
Daar lezen jullie later weer meer over :)

Veel liefs vanuit de Rockies

• 26 Juli 2017 - 09:05

Jacqueline Van Der Ploeg:

Wat prachtig zeg, fijn dat jullie zo genieten!!!

• 26 Juli 2017 - 09:43

Mariët En John:

Hier willen wij wel een keertje naar toe fietsen! We hebben fietsen bij m'n broer in Ontario staan, maar... 5000km is best een stukkie

• 26 Juli 2017 - 13:17

Hilde :

Wat gaaf allemaal! Super cool dat jullie die beren gezien hebben.
    Jullie (vooral Jolanda) krijgen de groetjes van Jacintha, man en kinderen.
    Geniet van het laatste stukje van jullie reis.

• 28 Juli 2017 - 12:59

Robert En Ellen:

Wauw, wauw en nog eens wauw!!! Wat een geweldig avontuur maken jullie daar mee zeg. Gewoon beren in het wild gezien... met jonkies

• 29 Juli 2017 - 09:38

Marja Anema:

Wat een geweldig mooie omgeving daar zeg!!!
    Mooie foto's gemaakt en zelfs een raft-avontuur

• 29 Juli 2017 - 17:20

Karin:

Volgens mij had Hilde nog zo gezegd toen we jullie reisschema bekeken dat jullie naar een gletsjer gingen en dat jullie dus ook warme kleren mee moesten ;). Jullie hebben wel mega geluk hoor, jullie hadden in ZA toch ook de big five gezien? En hier walvissen en beren! Jullie reis zit er gewoon alweer bijna op, wat vliegt de tijd.

Ohja zoals jullie weten is de post bij mij altijd wat later dus nog bedankt voor de kaart :P! Goede terugreis alvast meiden!

• 29 Juli 2017 - 18:40

Marjolein:

Wat een super gave momenten beleven jullie meiden.Vind het leuk om te lezen wat voor belevenissen jullie maken. Maak er nog een paar mooie dagen van. Geniet nog even.

• 30 Juli 2017 - 22:44

Marloes En Jolanda Krom:

Ja, wat een fantastisch verslag je zou zo op het vliegtuig stappen om ook te gaan kijken en genieten.
    Het koude ijs en het wilde water en dan de beren die jullie hebben gezien wauw.
    Het is en blijft genieten.

Mam en Pap

• 01 Augustus 2017 - 16:20

Conny:

Hoi Meiden,
    Om 1 of andere reden heb ik niet alle meldingen gekregen als jullie weer wat op deze pagina plaatsen. Ik vond het al zo stil ;-) hihi. Net even via een link die ik nog ergens kon vinden weer de pagina opgezocht....en wat blijkt.....ik heb heel wat gemist. Wat een geweldige foto's....de omgeving het lijkt heel erg op het zuiden van Chili ♥.