Ottowa - Quebec en Montreal en ons walvis avontuur - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marloes en Jolanda Krom - WaarBenJij.nu Ottowa - Quebec en Montreal en ons walvis avontuur - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marloes en Jolanda Krom - WaarBenJij.nu

Ottowa - Quebec en Montreal en ons walvis avontuur

Door: Marloes en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Marloes en Jolanda

14 Juli 2017 | Canada, Montréal

Nadat jullie ons vorig verslag gelezen hebben weten jullie dat we dus naar Ottowa gegaan zijn.
De hoofdstad van Canada, we hebben dus ook het huis van de minister president gezien (helaas was Mr. Trudeau er niet) en het parlements gebouw. Omdat Canada 150 jaar bestaat en er elk jaar een lichtshow bij het parlementsgebouw wordt gehouden was het thema van die show dit jaar wel duidelijk. 150 jaar Canada dus :)
De show was echt heel gaaf!!!
Mooi om de geschiedenis van het land op zo'n manier te zien.
Was leuk om mee te maken. Verder een mooie tour door de stad gehad en veel gezien. Op naar de volgende stad!

In Quebec hebben we voornamelijk de stad bezichtigd het is een mooie stad die Europees aan doet. Lekker rond gewandeld door de smalle straatjes en genoten van drankjes op terrasjes hihi.
Ook nog naar een waterval geweest die in de buurt van ons hotel was.

En ja.....dan komt nu het stukje over het walvis spotten!!
Zal het ons gelukt zijn om ze te zien...
Het antwoord daarop is gelukkig JA!!! Zo blij :)!!
Vanuit Quebec reden we naar de haven van St Laurens River, een ontzettend mooie route met veel natuur en zeer mooie landschappen.
Alleen dat was al genieten!! Eenmaal aangekomen bij de haven zijn we met kriebels in de buik aan boord gestapt.
Na ongeveer een uur varen hadden we nog niets gezien. Oke nu begon het toch wel een beetje spannend te worden.
Maar verderop lagen er een aantal bootjes stil dus zijn wij daar ook heen gevaren.
En toen zagen we ze...... twee verschillende soorten walvissen!!
We hebben er in totaal wel 20 gezien!!! En we waren diep onder de indruk! Wat was dat fantastisch zeg!!! Om ze zo in het wild te zien is gewoonweg ongelooflijk!! Jullie horen het al, wij hebben genoten en onze dag kan niet meer stuk!!
Hier kunnen we nog heerlijk lang van nagenieten :)

Montreal
We raken aan het einde van de tour en vandaag gaan we dus naar Montreal. Ook een hele mooie stad. We hebben er rond gelopen en rond gekeken en zijn ook naar het Olympisch stadion geweest.
's Avonds gingen we er ook nog op uit met zijn allen. Onder het mom Montreal by Night zijn we de hort op gegaan. En de skyline van Montreal met duizenden en duizenden lichtjes was toch zeker wel de moeite waard!! Wat super leuk en speciaal om te zien!
Na een aantal leuke foto's en groepsfoto zijn we er weer vandoor gegaan. Met een aantal meiden nog op pad geweest en een leuke dag goed afgesloten :)

Nou dit was het verslag dan van de afgelopen dagen.
Wij gaan nog twee dagen genieten en dan richting Washington DC en dan door naar New York. Zodra we weer fijne info hebben om te delen zetten we weer een reisverslag op de site.
Veel liefs van The Canadian Girls.

• 15 Juli 2017 - 09:33

Karin:

Hoi meiden! Hiephoi een nieuwe update dacht ik maar ik kan 'm maar deels lezen :(. Ik zag ook dat jullie nog een tweede mail hadden gestuurd maar die opent helemaal niet. Hopelijk is dat alleen bij mij zo en kunnen de anderen wel genieten van jullie verhaal, ik hou 'm dan nog wel te goed :P. Geniet ze lekker maar zo als op de foto's te zien lukt dat vast wel :).

• 15 Juli 2017 - 11:27

Mariët:

Bij mij hetzelfde... en natuurlijk wel vreselijk nieuwsgierig ((-;

• 16 Juli 2017 - 12:17

Marloes En Jolanda Krom:

We blijven jullie volgen, heel veel plezier met de verdere reis.

Mam & Pap

• 16 Juli 2017 - 13:04

Marloes En Jolanda Krom:

Nou ja wat gek zeg!!! Het gaat ook niet zo soepel helaas om de verslagen te plaatsen