Belevenissen Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marloes en Jolanda Krom - WaarBenJij.nu Belevenissen Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marloes en Jolanda Krom - WaarBenJij.nu

Belevenissen Toronto

Door: Marloes en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Marloes en Jolanda

10 Juli 2017 | Canada, Toronto

Gisteren zaterdag 8 juli zijn we aangekomen in Toronto, we zijn meteen het openbaar vervoer leven ingedoken en met de trein en metro naar ons hotel gegaan :)
Daar aangekomen kennis gemaakt met onze tourgide Paul, hij had gelukkig ook nog wat tips voor ons om in de avond in Toronto te gaan ondernemen dus daar hebben we dan ook gretig gebruik van gemaakt hihi.
Maar eerst natuurlijk even onze kamer checken en ons opfrissen.
Toen we weer helemaal netjes waren, konden we dan eindelijk Toronto gaan verkennen, op een plein Dundas genaamd was er heel veel reuring, ze noemen het ook wel het Times Square van Canada :)
Ontzettend veel lichtjes en winkels en hele grote Billboards. Daar dus rustig rondgelopen en onze ogen uitgekeken en toen..........
Toen kwamen we Nordstrom tegen :)
Een hele grote winkelketen, echt waar de Bijenkorf is er niets bij.
Daar ook nog lekker vertoeft en daarna na een lange dag toch weer richting hotel gelopen.
Om daar heerlijk te gaan slapen in onze kingsize bedden!! :):):):)

En dan is het zondag 9 juli
Na een heerlijke nacht, hoe kan dat ook anders dan met zulke bedden :), gaan we vandaag met de groep beginnen aan onze reis.
Eerst naar het ontbijt en daarna iedereen in de lobby ontmoeten.
Het is een gemixt gezelschap, de leeftijd varieert van ongeveer 18 tot en met 65jaar ook zijn er een aantal gezinnen op de reis. En vele Nederlanders, Belgen en Engelsen. In totaal met zo'n 38 mensen dus dat is een mooi aantal.
Zo nou de groep is ontmoet dus we kunnen de bus in en aan de tour gaan beginnen. Eerst rijden we met de bus door Toronto heen en Paul vertelt ons allerlei dingen over van alles en nog wat. Echt Sightseeing dus, leuk hoor!!!
Na het meeste in Toronto wel gezien te hebben rijden we door naar Niagara Falls!!! Daar hebben we zin in!!!
Rond half 1 kwamen we op de plek van bestemming aan en Paul liet ons "los" ;) om zelf op ontdekkingstoht te gaan.
Iedereen koos ervoor om met de boot te gaan om zo dicht mogelijk bij de watervallen te komen, zo ook wij :)
Nou de kaartjes zijn binnen dus we kunnen met de boot mee,
ho voordat je er op gaat krijg je eerst nog een hele mooie roze regenponcho :)
En ja deze heb je ook echt nodig!!! Met de boot langs de eerste waterval, die hoort bij Amerika. Daar mooie foto's gemaakt en gefilmd en daarna door naar de Canadese waterval. Die is zo groot en krachtig (er komt zoveel water naar beneden dat je wel elke minuut, 1 miljoen badkuipen kan vullen!!!) dat er dus ook heel veel water onze kant op komt :). En als ik zeg veel, bedoel ik ook veel hihihi. Maar wat hadden we een lol zeg met zijn allen en wat was het ontzettend mooi!!!
Gaaf dat we dat hebben mogen meemaken!!!
Daarna nog heerlijk rondgewaald en rond 4uur gingen we weer terug naar Toronto om daar de avond weer door te brengen.
En ja we moeten natuurlijk ook wat eten en waar kan je dat beter doen dan in een supermarkt........ een supermarkt denk je :)
Ja je leest het goed een supermarkt hahahaha.
Ze hebben het oude ijshockey stadion van de Toronto Maple Leafs omgebouwd tot supermarkt en die is dus echt MEGA groot. Ook kan je je eten wat je daar koopt ook meteen daar op eten hihi.
Daarna heerlijk terug naar het hotel gegaan om nog even heerlijk te zwemmen en ja nu zitten we achter de computer om dit verslag te schrijven en het thuisfront op de hoogte te brengen :).
Nou zoals jullie lezen, wij genieten volop!!!
Morgen gaan we naar de hoofdstad van Canada, we gaan dus naar Ottowa :). Dus nu snel te bed want morgen moeten we er weer op tijd uit. Nou hopelijk vinden jullie het een leuk verslag en we zullen er snel weer 1 plaatsen.
Veel liefs de Toronto girls :)

• 10 Juli 2017 - 14:31

Mariët En John:

Mooie foto's en leuk en vooral zo herkenbaar verslag:))
    Die poncho's niet wegdoen hoor, staan jullie eeeeenig en altijd handig ook in Nederland!
    Geniet van Ottawa!

• 10 Juli 2017 - 20:20

Suzanne:

Wat goed zeg dat jullie meteen het openbaar vervoer hebben gepakt.

De watervallen oohh die zijn zo mooi. En nat wordt je idd

• 10 Juli 2017 - 21:43

Esther Dijkstra-wit:

Heel fijne tijd daar lieve dames!!!

Liefs van Thijmen, Ruben, Jeroen en Esther

• 11 Juli 2017 - 07:27

Sandra:

De voorpret was al lang geleden gestart.fijn dat jullie zo genieten. Er komen nog vele mooie dagen. Daar willen we natuurlijk van op de hoogte worden gehouden.
    Groetjes Sandra

• 11 Juli 2017 - 18:11

Jacqueline Van Der Ploeg:

Wat onwijs leuk zeg!!
    Lekker actief bezig en volop genieten!!!

• 11 Juli 2017 - 22:45

Marloes En Jolanda Krom:

Ja ja een super belevenis. wij denken dat er nog veel meer zullen volgen jullie kennende.
    Geniet er van en we kijken reikhalzend uit naar het volgende verslag.

Groetjes Mam & Pap

• 12 Juli 2017 - 00:03

Ome Ton Tante Ans:

leuk meiden al diebelevenissen geniet er van
    Liefs van ons

• 12 Juli 2017 - 09:23

Robert En Ellen:

Jeetje zeg, wat is het genieten geblazen daar in het mooie Canada.
    Wat hebben jullie al veel beleefd en gezien zeg. Volgens mij komen jullie ogen te kort. Geweldig zeg! Lekker genieten meiden, dat doen wij ook door het lezen van jullie leuke verhalen

• 12 Juli 2017 - 23:33

Jose Krom:

Hallo meiden, wat een belevenis op de eerste dag al, er zullen er nog veel meer komen, geniet er van , groetjes Tante José en Oom Cor

• 21 Juli 2017 - 00:19

Conny:

Super leuk om jullie belevenissen te lezen en mee te genieten van jullie vakantie.
    Xxx